Selasa, 21 April 2009

Powermaster Optimus Prime (Super Ginrai)



When talking about Powermaster OP, i cant forget my sweet memory with it. I was still 7 years old back then when this OP toy hit Malaysia market. They sell it at Jusco. I still can remember they selling it at RM99 per unit. I was hoping i can get one of those but unfortunately my father against it. So, as a kid nothing much i can do until 1 memorable day. My bestfriend brought his Powermaster OP to my house! He said he just got it from his father. He let me play with it until late evening, later i asked him to borrow his OP for a night. Huhu...i am too obsess with it already. Lucky for me, he agreed! Hahaha...so guess what, that night i go to bed with Powermaster OP beside me..hehehe. Now, after 20 years...i manage to get my own Powermaster OP and i still love it like i do last time.



(Bila bercakap tentang Powermaster OP, saya tak boleh lupa kenangan pertama saya dengan Powermaster OP. Ketika itu saya hanya berumur 7 tahun bila Powermaster OP dijual di Malaysia. Pada masa tu, harga seunit ialah RM99 dan boleh didapati di Jusco. Saya amat berharap dapat memiliki OP tapi ayah saya menentang idea tersebut. Apa sangat yang mampu saya buat ketika itu tapi tanpa di duga hari yang ditunggu tiba. Kawan baik saya bawa OP ke rumah saya! Dia baru sahaja terima Op dari ayahnya. Apa lagi, saya main lah dengan OP dari pagi sampai lewat petang. Disebabkan tak puas main dengan OP saya pon mintak izin kawan saya untuk pinjam OP dia. Huhu...tanpa disangka dia benarkan! Hahahah....malam tu saya tidur dengan Powermaster Op ada di sisi saya sepanjang malam. Hehehe....Sekarang, selepas 20 tahun akhirnya saya berpeluang memiliki Powermaster OP sendiri dan 'sayang' saya pada OP ni masih sama seperti dulu.)